13
آوریل

طراحی رستوران مدرن در قائمشهر

طراحی رستوران و فست فود در قائم شهر : این ساختمان ۷۵۰۰ فوت مربع به صورت گروهی از حجم های متمایز اما بهم پیوسته سازمان یافته است، هر كدام با یک عملکرد خاص. در یک گوشه کافه و نانوایی نشسته است که به قسمت ورودی مرکزی که در مجاورت یک حجم غذاخوری و فضای خرده فروشی جداگانه است، می ریزد. 

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر - طراحی فضای پاسیو برای طراحی رستوران و فست فود در قائم شهر

یک فضای پاسیو در فضای باز صندلی باغ را فراهم می کند و فضاهای عمومی را به آشپزخانه در عقب متصل می کند. عناصری مانند میله بلند بتونی، ایستگاه سرویس استوانه ای پوشیده از چوب و سکوی نشیمن چند طبقه در ورودی برای تعدیل فضا کار می کنند. بنیامین کادنا، بنیانگذار و مدیر استودیو کادنا در مورد طراحی خود می گوید ، “ایده این است که همه چیز به هم متصل است، اما فضاها برای صمیمیت چند تکه باقی می مانند. در هر فضای رستوران ممکن است چیزهایی را بشنوید یا بو کنید که فضاهای مجاور را حس می کند، اما کاملاً باز نیست. این طرح حجم های مشخص فضایی را تعریف می کند اما به شما امکان می دهد با آزادی یک برنامه باز از طریق آنها حرکت کنید. “

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر -

طراحی نمای خارجی  رستوران و فست فود در قائم شهر

از قسمت بیرونی، پنجره های برش مثلثی و ورودی نما به خیابان باز می شوند و زندگی پیاده رو را ملاقات می کنند و زندگی در رستوران را نشان می دهند. پنجره های هندسی، از جمله یک پنجره مدور بزرگ که از آشپزخانه به داخل باغ نگاه می کند، به کیفیت گرافیکی بازیگوشی زبان داخلی و خارجی فضا می افزاید. کادنا می گوید، “تداوم این پروژه در فضای باز و داخلی عمدی است، اما در بوگوتا، جایی که هوا بهار یا پاییز چند ساله است و می تواند سرد، سرد یا مرطوب باشد، یک چالش ایجاد می کند. در این حالت، ما می خواستیم مطمئن باشیم که شما همیشه می توانید حضور آنچه را که در اینجا ساخته می شود، احساس کنید و فضا برای خودش و خیابان باز بماند و به شهر دعوت شود. “

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر -

چیدمان طراحی رستوران و فست فود در قائم شهر

یک بازی بازی در سطح، وسایل و مبلمان ادامه دارد، همه توسط Studio Cadena طراحی شده است. طرح های روشنایی مجسمه سازی متمایز برای تشخیص حجم های مختلف عمل می کنند – کره های بزرگ کاغذی کافه گوشه ای را روشن می کنند، در حالی که مش فلزی که با دست نقاشی شده از سقف آویزان شده است، نور طبیعی را در حجم متوسط ​​می گیرد. یک کف منحصر به فرد ساخته شده از کاشی های بزرگ و دستی ریخته گری ساخته شده در زمین های سنتی، فضاهای عمومی داخلی را می پوشاند. دیوارها از بتن بافتی و ریخته شده ساخته شده اند.

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر - نمونه دوم طراحی رستوران و فست فود در قائم شهر

 بررسی طراحی رستوران و فست فود : این رستوران در هایپینگلی، منطقه Dongcheng در پکن واقع شده است، محوطه ای مخلوط با دفاتر و مناطق مسکونی قدیمی در کنار جاده حلقه دوم است. فضای اصلی یک انبار بیکار است، طبقه اول چند ستونی است، در حالی که طبقه دوم دارای سقف بالاتر، ضلع های شمالی و جنوبی اتاق دارای یک قطعه متراکم از دیوار و پنجره های بزرگ است، ضلع جنوبی ساختمان دارای یک درخت بتکده سالخورده است.

هات پات یک کاسه رسی است. این دوست نمونه اولیه رستوران را در ذهن خود اینگونه توصیف کرد: “این یک فضای غاری ساده است؛ غذاخوری ها از غذایی که به ساده ترین روش جوشانده شده لذت می برند و عطر و طعم اصلی مواد را احساس می کنند.” تحت چنین پیشنهادی منحصر به فرد، ما انتظار داریم راهی برای بازگشت به مبدا احساس فضایی پیدا کنیم و بر ارتباطات بین غذا، ظروف و تجربه آداب و رسوم در یک محیط مشخص تمرکز کنیم.

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر -

ماجرای ایده یابی برای طراحی رستوران و فست فود

در سفر خود در شمال آفریقا در سالهای اولیه، از خانه های سفید و خاکی افرادی که در واحه های شمالی صحرا زندگی می کنند بازدید کردیم. در طراحی داخلی لبه های ساختمان گرد و مستقیم هستند، سطوح قوس دار و منحنی بر فضای روستایی و غاری در ساختارها تأکید دارند. همانطور که بشر در ابتدا زندگی می کرد، غارها ابتدایی ترین تجربه فضایی را در حافظه انسان شکل دادند. ما می خواهیم این تجربه بدنی اولیه را در طراحی این رستوران وارد کنیم تا “فضای غاری ساده” را تجسم کنیم.

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر -

تشریح فضای داخلی طراحی رستوران و فست فود

عملیات فضایی همچنین سفر به “غار” است، به دلیل دیوارهای تیغه ای متراکم در ضلع جنوبی و شمالی فضا … ما تصمیم گرفتیم در این فاصله به فضا برویم. طاق بشکه ای پیوسته به عنوان زبان اصلی در طبقه همکف، از داخل به بیرون گسترش می یافت که نمای منحنی در جلوی در را تشکیل می داد. با توجه به ارتفاع بیشتر طبقه در طبقه اول، یک جهته بودن طاق به سیستمی از گنبدهای روی هم تبدیل می شود که از شبکه داخلی شده فاصله گرفته و منجر به فضای غاری می شوند. علاوه بر این، “نورگیر” به عنوان عنصری برای افزایش تجربه فضایی غاری استفاده می شود.

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر -

تجربه معماری درطراحی داخلی رستوران

عملیات فضایی همچنین سفر به “غار” است، به دلیل دیوارهای تیغه ای متراکم در ضلع جنوبی و شمالی فضا … ما تصمیم گرفتیم در این فاصله به فضا برویم. طاق بشکه ای پیوسته به عنوان زبان اصلی در طبقه همکف، از داخل به بیرون گسترش می یافت که نمای منحنی در جلوی در را تشکیل می داد. با توجه به ارتفاع بیشتر طبقه در طبقه اول، یک جهته بودن طاق به سیستمی از گنبدهای روی هم تبدیل می شود که از شبکه داخلی شده فاصله گرفته و منجر به فضای غاری می شوند. علاوه بر این، “نورگیر” به عنوان عنصری برای افزایش تجربه فضایی غاری استفاده می شود.

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر -

حجم های سقف در طراحی داخلی رستوران

اجرای گنبدهای سوار شده نیز یک روند جذاب است. در نتیجه کنترل هزینه در این پروژه در مقیاس کوچک، ما سقف GRG پیش ساخته را انتخاب نشده بلکه به صورت دستی توسط کارگران سایت ساخته شده است. در مرحله اول، ما centroids و نقاط تقاطع گنبد را در فضای سه بعدی تعیین شده. سپس دنده های مورب را بر اساس طول قوس ساخت. پس از آن، اتصال دنده ها به عنوان یک شبکه سه بعدی و رزرو شکاف ها برای نورگیرها است. آخرین مرحله استفاده از روکش برای ساخت گنبدهای روی هم قرار گرفته است.

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر -

نقش پلکان در طراحی رستوران

این دو طبقه با پلکان عمودی مرتبط هستند که همچنین شبیه سازی یک مکان فضایی پیچیده است که بصری به عنوان هسته مرکزی طبقه همکف کار می کند و دهلیز و میزانسن طبقه اول را ایجاد می کند. دهلیز در قسمت جلوی محل پذیرش واقع شده است و سقف آینه ای، ارتفاع طبقه فیزیکی داخل رابط را بزرگتر می کند و یک نمایش عمودی غاری دیگر را پیکربندی می کند. میزانسن طبقه اول به عنوان یک ناهار خوری متمرکز مورد استفاده قرار می گیرد که همچنین فرصتی را برای نزدیک شدن به بالای دیواره غار و مشرف به فضای غاری طبقه اول ایجاد می کند. 

طراحی رستوران در مازندران - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران در بابلسر - طراحی رستوران در شمال - طراحی رستوران در بابل - طراحی رستوران مدرن در شمال - طراحی فست فود مدرن در بابل- طراحی فست فود در بابلسر -

طراحی طبقات در طراحی رستوران

در طبقه همکف، عرشه ها بین توالی دیواره های تیغه قرار می گیرند. برای کاهش کشش از دیواره های تیغه عمودی به جو، ما دو ماده مختلف را بر اساس ریتم آرایه ای دیواره ها انتخاب کردیم. کف کف با کف پوش ساخته شده است، و کف آن با یک آجر آجر ساخته شده است که با عرشه به عنوان یک جامد خاکستری تیره ساخته شده است. قسمت فوقانی با خاکستری روشن پوشش داده شده است. دیواره های داخلی و خارجی هر دو با مواد مشابه پوشانده شده اند، ما ذرات پوشش را بزرگتر کرده و بر ناهمواری آن تأکید کردیم تا تجربه غوطه وری مشتری ها از “اولیه” و “غاری” را افزایش دهیم. علاوه بر این، اولین دوره می تواند با مواد گلدان گلدان گلدان پیوند بخورد، بنابراین انسجام خوشه ، شبه جلوی و ادراک ایجاد می کند.