بازسازی ویلا در شمال، مازندران

طراحی ویلا - طراحی ویلا در شمال - سخت ویلا در شمال - لومیون - طراحی و سرمایه گذاری ویلا در شمال - طرای ویلا در مازندران - ویلا در مازندران - طراحی و ساخت ویلا تریپلکس

در این مقاله موارد زیر را می خوانید:

بازسازی ویلای نقلی

این پروژه که یک مزرعه مستقل بود، در منطقه روستایی طراحی شده است. این روستا توسط کوه احاطه شده و مناظر زیبایی دارد. این منطقه از شرق به غرب به دو قسمت تقسیم شده و بافت اصلی روستا از بین می رود. ویلا در منطقه شمالی، در دامنه یک تپه واقع شده است، و دیوار جنوبی حیاط آن کمتر از ۳۰ متر از شاهراه فاصله دارد. در شرق جنگلی از درختان بلند صنوبر، در غرب یک جنگل کوچک از بامبوها و در شمال یک قطعه سبزیجات وجود دارد. دیوارها و حصارهای ساختمان همه سفید هستند، مانند ابر سفیدی که در حالی که از دور نگاه می کند در دامنه کوه شناور است. این پروژه یک بازسازی ویلای نقلی است که در ادامه به آن می پردازیم.

طراحی ویلا - طراحی ویلا در شمال - سخت ویلا در شمال - لومیون - طراحی و سرمایه گذاری ویلا در شمال - طرای ویلا در مازندران - ویلا در مازندران - طراحی و ساخت ویلا تریپلکس

نوسازی و رشد در بازسازی ویلای نقلی

این خانه منزل مشتری است و از زمان ساخت اولین بار در دهه ۱۹۶۰ توسط اجداد وی سه بار بازسازی یا بازسازی شده است. در این روند، به تدریج به یک خانه L شکل احاطه شده توسط یک حیاط مستطیل شکل تبدیل شد. خانه قبلی که مدت طولانی فاقد تعمیر بود، ظاهری فرسوده و سر و صدای زیادی از بزرگراه را تحمل می کرد و زندگی در آن دشوار بود. مشتری در اینجا بزرگ شده و در حال حاضر مشغول کار و زندگی در شهر است، اما هرگز این سرزمین را فراموش نکرده است که او را سیر کرده و قصد دارد “بهشت” ای برای والدین و فرزندانش ایجاد کند.

طراحی طبقات بازسازی ویلای نقلی

اگر چه در حومه شهر است، اما مقررات و كنترل های دولت بسیار سختگیرانه است، به این معنی كه ساخت و ساز در حیاط اصلی محدود است و خانه فقط می تواند یك طبقه باشد. این هم محدودیت است و هم چالش. این ما را به فکر می اندازد، در حالی که مرز خارجی نمی تواند شکسته شود و نمی توان محیط خارجی را تغییر داد، چگونه ساختمان می تواند در داخل رشد کند و به روشی هوشمندانه با محیط موجود کنار بیاید.

شخصیت اصلی فضا در بازسازی ویلای نقلی

چیدمان ساختمان مانند قبلی است، اما عملکردها را دوباره مرتب شده است. حجم شرقی-غربی ساختمان مجهز به سه اتاق خواب و یک اتاق مطالعه است، در حالی که حجم شمال-جنوب آن به اتاق هایی مانند اتاق ناهار خوری، آشپزخانه و حمام مجهز شده است. سپس یک اتاق، که بخشی از آن بزرگتر شده و اتاق چای را تشکیل می دهد، برای اتصال آنها بین دو حجم قرار می گیرد. این طرح نه تنها روابط بین ساختمان و حیاط را مرتب می کند، بلکه به جو محلی و نیاز به کاهش صدا نیز پاسخ می دهد.

طراحی ویلا - طراحی ویلا در شمال - سخت ویلا در شمال - لومیون - طراحی و سرمایه گذاری ویلا در شمال - طرای ویلا در مازندران - ویلا در مازندران - طراحی و ساخت ویلا تریپلکس

طراحی داخلی با استفاده از طبیعت

در خانه سابق، اتاق اصلی قهرمان فضا است، که یک سازمان معمولی از خانه های سنتی و مدرن است. اما پس از بازسازی، اتاق قهرمان اصلی فضا می شود. این نه تنها یک فضای ترافیکی است، بلکه یک فضای عمومی برای فعالیت های خانواده است. بزرگترها در اتاق چای از چای لذت می برند. نور خورشید از نورگیر سقف می ریزد و مناظر زیبا از شیشه های بزرگ از کف تا سقف به داخل اتاق می ریزد. در اتاق اصلی، ساختمان و منظره از نزدیک ادغام شده اند.

طراحی ویلا - طراحی ویلا در شمال - سخت ویلا در شمال - لومیون - طراحی و سرمایه گذاری ویلا در شمال - طرای ویلا در مازندران - ویلا در مازندران - طراحی و ساخت ویلا تریپلکس

حیاط ساختمان بازسازی ویلای نقلی 

ساختمان و حیاط یک وحدت هماهنگ است، دیوار آجری از ساختمان تا دیوار حیاط امتداد دارد که به معنای سنتی دیگر حصاری نیست. در حیاط جلو مربع، یک سیستم آب منظره اضافه شده است، جایی که آب از چشمه روی دیوار جنوبی به پایین می ریزد و به نوبت از سه استخر عبور می کند و در نهایت زیر اتاق چای پنهان می شود، که معنی “رودخانه پیچ در پیچ” را نشان می دهد. حیاط پشتی به شکل نوار است و از هر اتاق خواب می توان به آن دسترسی داشت. زمین همه حیاط ها با سنگ ریزه فرش شده و مسیرها با دال های سنگی ساخته شده است. درختان اصلی نیز حفظ شده اند که حافظه تاریخی حیاط است.

طراحی ویلا - طراحی ویلا در شمال - سخت ویلا در شمال - لومیون - طراحی و سرمایه گذاری ویلا در شمال - طرای ویلا در مازندران - ویلا در مازندران - طراحی و ساخت ویلا تریپلکس

طراحی تراس

درانتهای شرقی اتاق اصلی، یک راه پله وجود دارد که به تراس پشت بام احاطه شده توسط درختان صنوبر وجود دارد و مکانی عالی را برای تجربه طبیعت ایجاد می کند. با احساس آفتاب و باد می توانید از کوه های شمال و همچنین چشم انداز حیاط در جنوب چشم پوشی کنید. حیاط به دلیل تراس غنی شده و مناظر نیز رنگارنگ تر می شوند.

ساخت یک اتصال

 با توجه به استفاده از مصالح محلی و کنترل هزینه ها، سازه ای مخلوط از آجر و چوب در بدنه اصلی ساختمان اعمال می شود. در حجم شرقی-غربی ، دیوار آجری و ساختمان چوبی بعد از سنگ و براق مخلوط شده است. مشتری از نجاری ۷۰ ساله در این روستا دعوت کرد تا قاب چوبی را با مورب و مضراب تولید کند. سقف شیب دار نیز سبک خانه محلی را بازیابی می کند و به نورگیر مجهز است. اتاق آفتاب از یک سازه فولادی استفاده می کند و اتاق چای است ، جایی که ستون ها در گوشه جنوب غربی برداشته می شوند، برجستگی سبک ساختار فولادی و تضاد با وزن بدن اصلی را برجسته می کند.

بازیافت در بازسازی ویلای نقلی 

در مورد مواد، یک استراتژی “بازیافت” را اتخاذ شده است. زیربنای سنگ، شیروانی های شرقی و غربی و دیوارهای حیاط خانه قدیمی حفظ شده است. آجرهای قرمز برداشته شده از ساختمان قدیمی به دیوارها بازسازی می شوند و از شیشه های اصلی به عنوان نورگیر اتاق آفتاب استفاده می شود. از کاشی و چوب برای ساخت منظره و مبلمان استفاده می شود. مواد قدیمی که احساسات و خاطرات مشتری را حفظ می کند، زندگی آنها را در خانه جدید ادامه می دهد.

در سر و صدا آرام باشید

و صدای بزرگراه یک مشکل اجتناب ناپذیر در این پروژه است. برای بهبود کیفیت زندگی، باید سر و صدا کاهش یابد. برای مقابله با این چالش، اقدامات زیر را اتخاذ می کنیم. راه اول جلوگیری از سر و صدا است و  از سه مانع برای کاهش آن استفاده شده است. آنها درختان و حصارهای حیاط ، اتاق اصلی، و دیوار اتاق خواب و اتاق مطالعه هستند. تمام شیشه ها شیشه دو جداره است که عملکرد خوبی برای عایق صدا دارد. پس از اتمام پروژه، موانع چند لایه به خوبی کار می کنند و خانه اساساً می تواند در طول شبانه روز از استانداردهای زندگی برخوردار باشد.

راه دوم استفاده از صدا برای پوشاندن سر و صدا است. اینکه با استفاده از صدای آبشارها باغ هنرهای زیبا در کیوتو را از شلوغی و شلوغی جاده های شهری منزوی کرد. بنابراین یک آبنما کوچک روی دیوار حیاط جنوبی درست کردیم تا صدای بزرگراه را با صدای افتادن آب بپوشاند. این اجازه می دهد تا ویلا در میان سر و صدا ساکت باشد و همچنین نگرش گسترده مشتری نسبت به زندگی را نشان می دهد.

عکس ویلا قبل از بازسازی 

طراحی ویلا - طراحی ویلا در شمال - سخت ویلا در شمال - لومیون - طراحی و سرمایه گذاری ویلا در شمال - طرای ویلا در مازندران - ویلا در مازندران - طراحی و ساخت ویلا تریپلکس

آغاز گسترش و بازسازی در بازسازی ویلای ساحلی

این خانه یک مشکل منطقه ای شمال غربی برای ساخت در یک خط ساحلی شکننده است. به دلیل محدودیت های پیچیده معافیت خط ساحلی، ما به رد پای موجود ادامه دادیم و خانه را فقط از ساختار موجود گسترش دادیم و بازسازی کردیم. “در نتیجه، تمام تصاویر مربع جدید توسط پایه های فشرده اسکله روی شمع های زیرین پشتیبانی می شوند.” کاشت بومی و گونه های مقاوم به خشکسالی برای کاهش آشفتگی سایت و افزایش عملکرد اکولوژیکی سایت به ارمغان آورد.

متریال در بازسازی ویلای ساحلی

معماران می خواستند که محل حفاظت از سایت فراتر از طبقات و در مصالح خود ساختمان باشد. این ویلای محلی که به یک خانه شمال غربی معروف است، به طور طبیعی در فصول خشک و مرطوب سالم میماند. فولاد ضد زنگ و بتن لهجه دریایی به مواد چوبی ارائه می دهند. با استفاده از مصالح طبیعی، عمر ساختمان افزایش یافت در حالی که امکان نگهداری آسان برای کاربران فراهم شد.

بازسازی ویلای ساحلی متناسب با شرایط کارفرما 

پدربزرگ و مادربزرگ بازنشسته، مکانی برای استراحت و تفریح می خواستند. مانند بسیاری از خانواده های شمال، این به معنای طراحی فضاهای مختلف داخلی و خارجی برای فرزندان، نوه های آینده، همسایگان و دوستانشان بود. طبقه های جدید خانه از طریق اتاق های خواب مهمان برای دوستان، اتاق دو طبقه و فضای بازی برای بچه ها و آشپزخانه و عرشه بیرون از خانه برای وعده های غذایی مشترک با همسایگان، لایه ای از اجتماع و خلوت را ایجاد می کند. برای تأمین این نیاز، دو ساختار اضافی از ساختار اصلی گسترش یافته است. 

فضاسازی در بازسازی ویلای ساحلی

فضای باز ویلا به طور یکپارچه استفاده از فضاهای مجاور را برای تشویق به مکالمه های اواخر شب در کنار آشپزخانه را فراهم کرده است. ساختار اصلی در کل ویلا نقش دارد. کف کاج اصلاح شده جنگل را به داخل ویلا می کشاند. دودکش های آجری موجود با ترکیب این پالت، استحکام را به نمایش می گذارند، که نمایانگر دگرگونی بی نظیر خانه است. استفاده مجدد تطبیقی ​​از خانه ساحلی به دنبال ادغام دقیق آشنایان با مدرن و گردآوری قدیم و جدید در ساحل بود.

این ویلا بعد از چندین سال برای بازسازی از همان متریال های طبیعی استفاده شد به دلیل اینکه در طبیعت بودن و فضای روستیک خود را حفظ کند و با طبیعت پیرامون خود منطبق باشد. این ویلا از شمال و جنوب به ۲ طبیعت دسترسی دارد، سمت جنوب به ساحل و سمت شمال به جنگل.

در این ویلای ساحلی سعی شده است در هر سمت خانه یک فضای باز در نظر گرفته شود تا طبیعتی از دست نرود و از هر طرف خانه بشود فضای مربوطه را دید. این عکس مربوط به فضای پشت ویلا است که به جنگل دید دارد.

بازسازی ویلا در سرخرود

این ویلا درست در خارج از شهر بنا شده و یکی از ساختمان هایی است که چندین سال پیش برای کشاورزی ساخته شده است. در بازسازی این ویلا زیرساخت ها باید در حالت اولیه خود در هر کجا که ممکن است نگهداری شوند. با گذشت زمان ساختمان متروکه به آرامی خراب شد و فقط دیوارهای باربر آن باقی ماند. حتی در این صورت، فهرست نویسی آن به عنوان یک دارایی فرهنگی با توجه به منافع محلی، مستلزم حفظ همه چیزهایی بود که وجود داشت، یعنی دیوارها که در شرایط بسیار نامناسبی قرار داشت. بازسازی ویلا در سرخرود.

طراحی ویلا دوبلکس - طراحی ویلا تریپلکس - شرکت طراحی معماری در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در بابلسر

طراحی برای بازسازی ویلا در سرخرود

این اجرا به بازسازی و ساخت و ساز موجود پرداخت، و به مقررات اجازه داد ۳۰٪ از حجم اصلی آن گسترش یابد. به دلیل تخریب ساختمان و از بین رفتن کامل سقف آن، دیوارهای محیطی در حال ریزش و از دست دادن ارتفاع بودند. مداخله تصمیم دارد تا حجم اصلی را بازیابی کرده و از ۳۰٪ حجم قابل انعطاف به صورت پیوست استفاده کند.                                   طراحی ویلا دوبلکس - طراحی ویلا تریپلکس - شرکت طراحی معماری در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در بابلسر 

استحکام سازی بازسازی ویلا در سرخرود

با این حال، پروژه اولیه به دلیل شگفتی در حین اجرا کاملاً اصلاح شد. دیوارها حتی در شرایط بدتری از حد انتظار قرار داشتند و بخشهایی از آن خراب شد و باید به دنبال راه حلهای جدی بازسازی باشند. تمام دیوارهای داخلی با مش آهنی پیوند خورده بودند و یک آرماتور بزرگ بتونی برای تاج گذاری دیوارها باعث ایجاد نماهای جدیدی شده است، متفاوت از آنچه در ابتدا پیشنهاد شده بود. بنابراین، بتنی که باعث حفظ دیوارها می شود همان بود که در خارج بیان می شد و باعث افزایش حجم می شد. 

طراحی ویلا دوبلکس - طراحی ویلا تریپلکس - شرکت طراحی معماری در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در بابلسر

بازسازی فضای داخلی در بازسازی ویلا در سرخرود

دیوارها در زمین نیز ناکافی بود، واقعیتی که منجر به ارتفاع پایه جدید، راه حل های جدید ساخت و ساز، سطح جدید در فضای داخلی آن و بازسازی جدید فضای داخلی و خارجی شد. به همین ترتیب در حین اجرای آن، تصمیم برای به روزرسانی مواد انتخاب شده برای فضای داخلی گرفته شد، پنجره های آهنی با پنجره های چوبی جایگزین شدند و گرما بیشتری به کل بخشیدند و روکش سرامیک ضمن صرفه جویی در هزینه، استفاده شد. در طول مراحل ساخت، مساحت افزایش می یابد، با برجستگی در حجم سنگ اصلی و بزرگ شدن، نمای زیبا تری به ویلا داده میشود. به این ترتیب، ساختمان موجود به عنوان حجم اصلی، و همچنین دسترسی برجسته می شود.

طراحی ویلا دوبلکس - طراحی ویلا تریپلکس - شرکت طراحی معماری در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در بابلسر

طراحی داخلی در بازسازی ویلا در سرخرود

از نظر عملکردی، اجرای پروژه دسترسی اصلی به فضای داخلی قدیمی را جابجا می کند و به یک اتاق با ارتفاع دو برابر که فضای مرکزی خانه خواهد بود دسترسی پیدا می کند. در سمت چپ اتاق هایی را پیدا می کنید (دو اتاق در طبقه همکف و دیگری در طبقه اول) هرکدام با حمام مخصوص خود و در سمت راست، در قسمت داخلی آشپزخانه و اتاق نشیمن واقع شده اند.

طراحی ویلا دوبلکس - طراحی ویلا تریپلکس - شرکت طراحی معماری در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در بابلسر

ساختمان بازسازی شده

این الحاق که توسط دو دیوار دوقلو تشکیل شده است، به بیرون باز می شود که از طریق پنجره های بزرگ امکان لذت بردن از طبیعت را فراهم می کند. فضای خارجی از طریق پسوند جدید جمع می شود که از سطح زمین بالاتر می رود و به فرد اجازه می دهد جلوی وسعت پارک جمع شود. به نوبه خود، این ساختمان مرتفع از نظر بصری از مسیر عمومی که از املاک عبور می کند جدا شده و از دیدن عابران در داخل خانه جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید :  طراحی ویلای کلاسیک در دریاکنار

طراحی ویلا دوبلکس - طراحی ویلا تریپلکس - شرکت طراحی معماری در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در مازندران - طراحی و اجرای ویلا در بابلسر

حفظ محیط زیست در بازسازی

این عملکرد که یک زندگی دوم را برای ساختمان نشان می دهد، کشف مجدد فضاهای داخلی موجود از هندسه روشن و قدرتمند که پس از مداخله یک تجربه فضایی جدید را تشکیل می دهند. بازسازی کل مجموعه معماری با حداکثر احترام به محیطی که در آن واقع شده است انجام می شود. آنها از معیارهای پایداری لازم برای حفظ محیط طبیعی پیروی می کنند، بنابراین گردشگری پایدار و خودکفا را ارتقا می دهند.

دفتر معماری دگرش با همکاری کارشناسان مجرب و متخصص، در زمینه بازسازی ویلای نقلی مازندران و شمال بازسازی و مرمت ساختمان، طراحی و اجرای فضای سبز به صورت صفر تا صد پروژه را به عهده میگیرد. برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره با شماره های ۰۹۱۱۱۱۵۸۴۳۴ و یا ۰۹۹۱۹۰۳۸۱۳۱ تماس بگیرید

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید