طراحی خانه باغ مدرن در مازندران

امروزه متاسفانه فضای آپارتمان‌ها که محیطی بسته و دلگیر است ، منظره طبیعت اطراف خود ندارد. لذا افراد برای استفاده از منظره زیبای طبیعت و دور شدن از تشویش زندگی شلوغ و به آرامش مطلوب رسیدن ، ساخت خانه باغ را ترجیح می‌دهند. البته نکته مهمی که باید مد نظر بگیرید این است که برای طراحی این خانه باغ نیاز به افراد حرفه‌ای دارید تا هم از برآیند کار و هزینه‌ای که کردید بیشتر استفاده کنید و هم به ارزش ملک شما افزوده شود.

امروزه افرادی که علاقمند به ساخت ویلا هستند به طراحی خانه باغ یا باغ ویلا هم فکر می‌کنند زیرا وجود یک باغ زیبا در اطراف یک ویلا، ارزش ملک را افزایش می‌دهد و به یک فضای بکر و دیدنی تبدیل می‌کند که طراحی آن برای هر کسی جذاب است. در ادامه چند نمونه از خانه باغ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

 

دراین مقاله موارد زیر را می خوانید:

 

طراحی خانه باغ - طراحی خانه خانه باغ در بابلسر - طراحی خانه باغ در بابل - طراحی خانه باغ در اجاکسر - طراحی خانه باغ فریدونکنار - طراحی خانه باغ در گرگان

چند مدل خانه باغ طراحی شده توسط گروه معماری دگرش

خانه باغ فرصت مناسبی برای انعطاف‌پذیری است. نمای یک خانه باغ معرف آن است. پس طراحی و اجرای آن نیاز به متخصص دارد. اجرای نمای ویلا، غیر از متنوع بودن در سبک، از مصالح و مواد مختلف قابل اجراست که برای انتخاب این متریال لازم است کیفیت و موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی آن را مدنظر قرار دهید.

در این قسمت دو نمونه از خانه باغ مدرن به همراه نقشه و پلان آن مشاهده می‌کنید که توسط متخصصین گروه معماری دگرش طراحی و اجرا شده است.

طراحی خانه باغ ویلایی مدرن دوبلکس

خانه باغ ویلایی زیر به نام آغوش که در فضای روستا و باغ قرار گرفته است. مساحت بنای این ویلا ۳۷۷ مترمربع است. این بنا در راستای همزیستی با طبیعت و اقلیم شمال و در واقع برپایی خانه در دل طبیعت بوده است. باتوجه به فضا و  طبیعت اطراف طوری طراحی شده است که نمای پانورمائی از درون به بیرون داشته و مرز ها با استفاده از شیشه های بلند برداشته است. برای آشنایی با جزییات این پروژه میتوانید از صفحه ویلای آغوش بازدید فرمایید.

 

طراحی خانه باغ روستایی مدرن

نقشه خانه باغ مدرن دوبلکس

در این قسمت پلان‌های طبقه همکف و دوم خانه باغ ویلایی دوبلکس را مشاهده می‌فرمایید:

 

 

 پلان خانه باغ روستایی دوبلکس

 

خانه باغ روستایی مدرن دوبلکس

این خانه باغ به مساحت ۳۰۰ مترمربع در شهر امیرکلا در استان مازندران طراحی و اجرا شده است. این خانه باغ ویلایی در راستای هماهنگی با محیط پیرامون و اقلیم طراحی شده است. جذابیت این پروژه در نظر گرفتن جهت بارش باران می‌باشد که با توجه به آن سقف خانه را شیروانی و شیب‌دار طراحی کرده‌ایم. متریال این شیروانی طوری انتخاب شده است که بر جذابیت نما اضافه می‌کند.

طراحی خانه باغ روستایی مدرن

نقشه خانه باغ روستایی مدرن دوبلکس

در این قسمت پلان‌های طبقه همکف و دوم خانه باغ روستایی مدرن دوبلکس را مشاهده می‌فرمایید:

 

پلان خانه باغ روستایی مدرن دوبلکس

طراحی خانه باغ کوچک

اگر به دنبال طراحی خانه باغ کوچک هستید اصلا نگران کمبود فضا ، نداشتن زیبایی، محوطه سازی باغ کوچک خود نباشید. کارشناسان متخصص ما به مهارت کافی و مطابق با استاندارهای جهانی، فضای نشیمن و محوطه‌سازی را با استفاده از المان‌هایی مانند آبنما، درختکاری، کاشت گل و گیاه را مطابق استاندارد و طبق اصول طراحی خواهند کرد.

لازم به ذکر است که طراحی خانه باغ روستایی همواره با طرح و فضای سنتی پیوند داده شده است. اگر تمایل به طراحی خانه باغ روستایی مدرن دارید به راحتی می‌توانید از المان‌های مدرن مانند شیشه همراه با چوب استفاده کنید.

 

طراحی خانه باغ سنتی

طراحی خانه باغ سنتی با سبک روستایی بسیار به هم نزدیک‌اند. اگر قصد ساخت خانه باغ سنتی را دارید می‌توانید از المان‌های مشترک بین خانه‌ باغ سنتی و روستایی که در ذیل اشاره شده است استفاده کنید:

  • شاخ و مجسمه حیوانات
  • استفاده از پارچه‌های با طرح سنتی و روستایی
  • فرش‌های دستبافت قدیمی
  • استفاده از مبلمان‌های حصیری در طراحی باغ

مجموعه فنی و مهندسی دگرش با بروزترین متریال و متدهای رایج دنیا همراه با استانداردهای جهانی بهترین طراحی خانه‌باغ روستایی را مطابق با نیاز و خواسته‌های کارفرمایان عزیز اجرا خواهد کرد.

 

متریال‌های مناسب برای طراحی خانه باغ 

طراحی خانه باغ مانند طراحی ویلا شامل سبک‌های متفاوتی است. ویلا می‌تواند مدرن، کلاسیک، فلت یا دوبلکس باشد. طراحی خانه باغ مورد نظر شما هم می‌تواند شامل سبک‌های مختلفی چون مدرن، کلاسیک، سنتی یا روستیک باشد. در همه‌ی این سبک‌ها محوطه‌سازی خانه باغ و المان‌ و کارایی همه‌ی آنها یکسان است، تنها مدل و جنس متریال این المان‌هاست که طراحی خانه باغ را متمایز می‌کند.

اگر بخواهید یک خانه باغ کوچک طراحی کنید می‌توانید در کنار باغچه و درختان از فلاورباکس، پرگولاهای فلزی، شیشه و ترموودها و یا باربیکیو گازی مدرن استفاده کنید. در یک خانه باغ کلاسیک، معمولا متریال غالب سنگ است. اکثر المان‌ها سنگی و کاملا شیک و کلاسیک مانند قصرهای افسانه‌ای و یا کاخ‌های شلطنتی هستند. 

سبک دیگر از طراحی خانه باغ ، سبک روستیک است که بیشتر از چوب‌های کنده‌ای استفاده می‌شود. آلاچیق و نیمکت‌های چوبی و میزها از الوارها و کنده‌های قطور درست شده‌اند. در تمام این سبک‌ها فضای مناسبی برای دورهمی وجود خواهد داشت اما این سلیقه کارفرماست که تعیین کننده سبک استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی ورودی برای خانه باغ

راهرو یا ورودی باغ نقش مهمی در زیباسازی آن دارد. چنانچه استفاده از درختان و گیاهان سرسبز در راهروها منظره بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند. برای راهرو ورودی خانه باغ می‌توان متناسب با متریال بکار رفته در نمای خانه باغ از سنگ یا از ترکیب سنگریزه و سنگ فرش، ترکیب ماسه و سنگ، ترکیب آجر با سنگریزه و… استفاده کرد.

راهرو ورودی خانه باغ سنگفرش

 

طراحی ورودی خانه باغ 

 

دفتر معماری دگرش با همکاری کارشناسان مجرب و متخصص، در زمینه طراحی خانه باغ در مازندران به صورت صفر تا صد پروژه را به عهده میگیرد. برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید