طراحی ویلای چوبی در مازندران

 

در این مقاله موارد زیر را می خوانید:

مفهوم و استراتژی طراحی  ویلای چوبی

طراحی پلان ویلای چوبی 

طراحی داخلی ویلای چوبی

متریال چوب 

سازگار بودن ویلا با محیط زیست 

لنداسکیپ ویلای چوبی

آشپزخانه  ویلای چوبی

سیرکولاسیون به صورت مینیمال ویلای چوبی

دیگر عکس های این پروژه

 

 

مفهوم و استراتژی طراحی  ویلای چوبی

این ویلای چوبی از یک مفهوم قوی و ساده متولد شد: به عنوان یک عنصر طراحی، یک خانه باید یک مکان مقدس باشد برای دستیابی به این هدف، طراح خانه را به عنوان یک جعبه بزرگ شامل خانه اصلی و همچنین مجموعه اولیه جدید تصور کرد. سپس بخشی از این جعبه را برداشت تا جای خالی، حیاط داخلی، مکانی محافظت شده که درخت بزرگ افرا در وسط باغ را برجسته می کند، ایجاد کند. این تفریق باعث عبور نور طبیعی از کل نقشه خانه می شود و سطوحی با بافت های گرم و متضاد با استفاده از متریال چوب را نشان می دهد. حیاط پشتی به فضایی آرام و سرپوشیده در فضای باز تبدیل شد که خانواده می توانستند برای صرف غذا، بازی یا آرامش درآنجا جمع شوند. 

طراحی ویلا - طراحی ویلا در شمال - سخت ویلا در شمال - لومیون - طراحی و سرمایه گذاری ویلا در شمال - طرای ویلا در مازندران - ویلا در مازندران - طراحی و ساخت ویلا تریپلکس

طراحی پلان ویلای چوبی 

شکل خانه به چهار منطقه تقسیم شده است. اولین، در شمال به یک سری فضاها به صورت صمیمی متصل است. اتاق های خواب کودکان که در خانه اصلی واقع شده اند، از پنجره های موجود در نما بهره می برند. حمامی  که این اتاق ها را جدا می کند، راحتی صوتی بین دواتاق خواب را تضمین می کند. در برنامه افزودنی جدید، مجموعه اصلی در امتداد همان محور تراز شده است. این شامل یک حمام بزرگ و یک کمد دیواری است. یک درب پاسیو به عرض ۶ متر به زوجین این امکان را می دهد تا از اتاق خواب خود به طور کامل از باغ لذت ببرند.

طراحی داخلی ویلای چوبی

اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق ناهار خوری در یک گروه قرار گرفته اند و یک منطقه بزرگ برای زندگی در مرکز خانه تشکیل می دهند. این اتاق بزرگ با ارتفاع تقریبا ۵ متر، پنجره های سخاوتمندانه از کف تا سقف فضای ذخیره سازی فراوان و فضای زندگی، اعضای خانواده را به لذت بردن از لحظات بی نظیر دعوت می کند در حالی که از نور طبیعی فراوان و منظره آرام بخش خارج از منزل لذت می برند. در انتهای غربی فضاهای کاربردی مانند گاراژ و با محوطه لباسشویی وجود دارد. سرانجام، رو به حیاط پشتی، یک تراس بزرگ طبقه اول را قاب می کند، و به فضاهای داخلی اجازه می دهد تا به بیرون جلوه دهند در حالی که تصور می شود خانه ای جادارتر باشد.

متریال چوب 

ایده محصورکردن فضاهای داخلی گرانبها در داخل پوسته فرصتی برای نور طبیعی و پوشش گیاهی و همچنین به نمایش گذاشتن چوب به عنوان ماده ای با دوام و زنده تبدیل شد. در حیاط پشتی دیوارهای عمودی و زیره هایی که سقف جدید را تشکیل می دهند با متریال چوب پوشانده شده است. برای تقویت رابطه بین فضای داخلی و خارجی از چوب های مشابه نیز در داخل اقامتگاه استفاده  شد. کف های مشابه، با همان لحن دیوارها و سقف ها، یک شخصیت جذاب و گرم به اتاق ها بخشیده است. 

 

سازگار بودن ویلا با محیط زیست 

تأکید ویژه ای بر استفاده از چوب و فلز برای ایجاد روکش خارجی با دوام و سازگار با محیط زیست داده شد. دیوارهای خارجی، عایق حرارتی را ارائه می دهند که در طولانی مدت مقرون به صرفه است. برای روشنایی فضای زندگی و انرژی گرمایی خورشیدی به طور طبیعی، پنجره ها با عملکرد بالا در ضلع جنوبی ساختمان قرار گرفتند. علاوه بر این، تمام درختان موجود دراین ملک حفظ شدند. 

لنداسکیپ ویلای چوبی

نکته اساسی در طراحی این ویلای چوبی، درخت بزرگ افرا واقع در قلب باغ بود که به تنهایی به عنصری معماری تبدیل شد و به دلیل مزایای اکولوژیکی، زیبایی شناختی و اجتماعی مورد احترام قرار گرفت. این خانه با سبک مورد نظر، متریال همراه با محیط زیست، سازماندهی فضایی و استراتژیهای متغیر انرژی، تعریف کاملاً معماری سازگار با محیط زیست است و کیفیت زندگی خانواده ای را که آرزو داشتند در تماس با طبیعت زندگی کنند بسیار بالا می برد.

آشپزخانه  ویلای چوبی

این فضا، فضایی گرم است، برای تمام خانواده بازاست و کاملاً در مفهوم کلی خانه با الهام از مواد، رنگها و بافت ها، آشپزخانه ادغام شده است. پوسته فلزی سیاه که در خارج از خانه تا به داخل می خورد و به کابینت های سیاه دیواری تبدیل می شود عنصر اصلی فضا یک آشپزخانه پیچیده است. این حرکت ابتکاری ایده تداوم معماری بین داخل و خارج را تقویت می کند.

سیرکولاسیون به صورت مینیمال ویلای چوبی

 رنگ مشکی، که در فرهنگ کره نشان دهنده تسلط و چرخه ای از وجود ما است، در پوشش سیاه مات کابینت ها و میزهای پیشخوان بازتاب دارد. به این ترتیب، سبک کاملاً یکپارچه آشپزخانه شروع جدیدی به قلب خانه می بخشد، بیانگر هویتی فرهنگی که برای صاحبان خانه بسیارعزیز است. مبلمان آشپزخانه تیره نیز کاملاً در تضاد با کف های بلوط روشن و نور فراوان فضاهای داخلی است. سرانجام، فضای ذخیره سازی متعدد، که نیازهای روزمره خانواده را برآورده می کند، در پشت درهای بزرگ پنهان شده و در معماری داخلی ادغام شده و مکانی کاربردی با زیبایی مینیمالیستی واقعی ایجاد می کند. و در آخر این ویلا را می توان به عنوان یک اثر هنری گرانبها، پوسته ای ابتکاری و محافظ حاوی یک گنج مشاهده کرد:

 

دیگر عکس های این پروژه

 

 

 

گروه معماری دگرش با بکارگیری افراد متخصص و باتجربه،طراحی ویلای چوبی در مازندران  را مطابق با متراژ و مساحت و سلیقه شما ارائه می‌دهد. کارفرمایان عزیز تنها با یک تماس تلفنی می‌توانند از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهرمند شوند.

[

برای دریافت مشاوره با شماره های ۰۹۱۱۱۱۵۸۴۳۴ و یا ۰۹۹۱۹۰۳۸۱۳۱ تماس بگیرید

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید